TruckStop Radio

    dinsdag 14 maart 2023

    American Truck Simulator: 1.47 Publieke Bèta

    Vandaag delen we graag met jullie dat de 1.47 Open Bèta voor American Truck Simulator nu beschikbaar is om uit te proberen en te testen. Als je van plan bent deel te nemen aan deze Open Bèta, vragen we je ons te helpen door eventuele bugs die je tegenkomt te melden in de juiste sectie(s) van onze officiële forums.


    Uw feedback en rapporten zijn zeer waardevol voor ons team en we danken u bij voorbaat om de tijd te nemen om ons te helpen. Dus, zonder verder oponthoud, laten we eens kijken naar wat de 1.47 Open Bèta in petto heeft.


    Eigen gastanks

    Ben je klaar om je eigen gastanks te vervoeren in American Truck Simulator? Zoals we in een vorige blogpost hebben besproken, zijn in deze update eigen gastanks beschikbaar! Deze aanhangwagens zijn er in verschillende lengtes, chassis en aanpassingsmogelijkheden. Deze citernen zijn ontworpen om gevaarlijke en licht ontvlambare gassen zoals ethaan, propaan en LPG (Liquefied Petroleum Gas) te vervoeren.


    Houd er echter rekening mee dat vanaf nu de in-game economie voor deze trailers en ook de lijst met beschikbare ladingen voor hen, nog in uitvoering zijn en kunnen worden gewijzigd.


    De Eigen Gastank voor American Truck Simulator zal beschikbaar zijn als een enkele of B-Double trailer. Het zal ook 5 chassistypes bevatten; 32ft, 43ft & 48ft 2-asser, 53ft 3-asser en 4-assige 53ft met een gestuurde achteras. Elke gastank wordt geleverd met meer dan 50 accessoires, waaronder (maar niet beperkt tot):


    • Overschilderbare/verchroomde dozen
    • Overschilderbare/verchroomde klepdeksels
    • Aanpasbare zijlampen
    • Overschilderbare vleugel
    • Een grote verscheidenheid aan slangen
    • Een verscheidenheid aan achterspatborden en achterbumperlichten
    • Een verscheidenheid aan trailerlakklussen
    • en zoveel meer!


    We kijken ernaar uit om u te zien leveren met deze nieuwe Eigen Gastank en hoe u ze gaat aanpassen. Deel zeker je eerste rit met hen op onze social media kanalen.


    Wereldomgevingsgeluiden

    We hebben reeds getracht de geluiden binnen onze truck sims meer meeslepend te maken, maar met deze update willen we nog een stapje verder gaan. We willen namelijk een technologie binnen FMOD, genaamd geluidsverstrooien, implementeren in onze virtuele omgeving. Maar wat betekent dit nu voor de spelers? 
    Dit betekent dat er, bovenop de 5.1 geluidslaag die reeds een basis aan omgevingsgeluiden afspeelt in een lus en vanop een bepaalde plaats, er een vareïteit aan nieuwe gluidseffecten komt die geluiden zal laten horen vanaf verschillende locaties en afstanden. Je bevindt je op een truckstop ergens op een afgelegen plek in Texas en je hoort de krekels, maar nu zal je hun geluid naar je toehoren komen vanop verschillende locaties en verschillende afstanden. Sommige krekels zullen dus beduidend dichterbij te horen zijn, dan andere!



    Nog een andere verandering dat we willen introduceren, is een richting filter voor vrachtwagens. Dat wil zeggen dat we, waar mogelijk, een sound engine egalisatie in het geluidssysteem hebben aangebracht, dat zal werken op basis van jouw camera uitzicht. Bijvoorbeeld zal je een ander geluid horen van de motor, wanneer je de camera achter de vrachtwagen hebt (volgcamera). Dit effect is het meest duidelijk te horen wanneer je een vrachtwagen ziet en hoort voorbij komen, terwijl de camera stationair blijft.


    Lees meer in detail wat deze verandering inhoudt, in ons vorig blogbericht.


    Adaptieve cruisecontrol en noodremsysteem

    Oorspronkelijk uitgebracht als een verborgen experimentele functie in 1.44, zijn we blij dat we deze veelgevraagde toevoeging aan de 1.47-update kunnen toevoegen. Adaptive Cruise Control past automatisch de afstand en snelheid tot de voorligger aan in de cruise control-modus. Dit is vooral handig wanneer u een drukke snelweg tegenkomt, waar het verkeer vaak in een opening voor u oprijst, of in situaties waarin de verkeerssnelheid voortdurend verandert.


    Gekoppeld aan ACC is het noodremsysteem, dat uw remmen activeert wanneer een aanrijding dreigt met het voertuig voor u, om schade te voorkomen of tot een minimum te beperken. Deze technologie in de echte wereld, heeft talloze levens gered en is te vinden in de meeste moderne vrachtwagens.

    Deze functies zijn al een tijdje in de maak, maar er wordt nog steeds aan gewerkt en we kijken ernaar uit om te zien hoe ze presteren tijdens 1.47 Open Bèta. Deel uw feedback en opmerkingen met ons op onze officiële forums.


    Aangepaste stadsintro's (Utah en Idaho)

    Voortbouwend op onze vorige update, waarin aangepaste stadsintro's voor Colorado en Wyoming werden geïntroduceerd, hebben we deze tussenfilmpjes nu uitgebreid naar de Utah en Idaho DLC's voor American Truck Simulator!



    Deze speciale tussenfilmpjes verschijnen wanneer een speler een startstad selecteert bij het maken van een nieuw profiel. We hopen dat nieuwe spelers (of degenen die een nieuw profiel beginnen) zullen genieten van deze nieuwe toevoegingen, die het gebied laten zien waarvoor je hebt gekozen om je zaak te beginnen!

    Laat ons uw mening en eventuele feedback weten op onze officiële forums.


    Willekeurige verkeersdrempels

    We zijn verheugd om Willekeurige Verkeersdrempels in 1.47 te introduceren! Deze kleine hobbels worden procedureel gegenereerd om de wegen een onvolmaakt gevoel te geven. Hoewel ze misschien niet zichtbaar zijn voor de bestuurder, kunt u deze subtiele hobbels voelen en in sommige gevallen horen hoe ze uw voertuig beïnvloeden tijdens het rijden.

    We kijken ernaar uit om deze functie in de toekomst uit te breiden, maar laat ons voorlopig uw mening hierover weten! Eventuele opmerkingen of feedback kunnen worden gemaakt op onze officiële forums.


    Carrièregeschiedenis UI herontworpen

    Deze update bevat ook een vernieuwing van de gebruikersinterface voor loopbaangeschiedenis! Voor degenen die niet bekend zijn met deze functie: je hebt er toegang toe via het hoofdmenu van American Truck Simulator of Euro Truck Simulator 2. Het toont een grafiek van je ervaringsvoortgang en enkele statistieken.


    Dit nieuwe herontwerp biedt nu een veel gedetailleerder beeld van uw statistieken en eerdere leveringen. De gebruikersinterface toont nu 4 secties, namelijk: leveringen, verkenning, chauffeurservaringen en boetes. Elk van deze secties geeft verschillende statistieken weer die u een meer diepgaand overzicht geven van uw reis als vrachtwagenchauffeur tot nu toe, inclusief totale leveringen, uw eerdere leveringsbeoordelingen, hoeveel van uw leveringen op tijd waren, kaartverkenning, bezochte bedrijven, vrachtwagen-gegevens en ontdekkingen.

    We hebben ook een sectie toegevoegd die laat zien welke straffen je de afgelopen 2 weken van je carrière hebt gekregen. We vonden dat kleine dingen, zoals het raken van verkeersborden of in slaap vallen achter het stuur, niet op je permanente dossier hoeven te staan.


    We hebben ook uw afleveringslogboek opnieuw ontworpen, waarin duidelijk uw eerdere opdrachten, uw lading, de dag waarop u de levering heeft uitgevoerd, inkomen, XP, bestede tijd etc. worden weergegeven. We begrijpen dat deze statistieken belangrijk zijn voor chauffeurs om op terug te kijken, vooral als u deel uitmaakt van een VTC waar u mogelijk uw eerdere banen moet loggen voor chauffeursactiviteit.

    We hopen echt dat je dit herontwerp leuk vindt en we hopen dat we het in de toekomst kunnen uitbreiden. Laat ons uw feedback en opmerkingen weten door naar onze officiële forums te gaan.


    In-game updatelogboek

    We hebben nu een nieuwe UI-functie toegevoegd aan zowel American Truck Simulator als Euro Truck Simulator 2, die gebruikers de changelog van een grote update laat zien of de kenmerken van een DLC-release laat zien.

    Dit verschijnt in de vorm van een pop-up wanneer je de game start na een update of terwijl je in de game bent in het hoofdmenu als er een update is gemaakt tijdens je tijd onderweg. Niet alleen dat, maar u kunt ook toegang krijgen tot een geschiedenis van eerdere changelogs, voor het geval u er meerdere hebt gemist, en al onze officiële links naar sociale media kan je er ook vinden.

    We hopen dat dit je helpt om, waar je ook bent, op de hoogte te blijven van de laatste wijzigingen en updates van onze titels.


    Economie Reset Teleport

    Telkens wanneer de economie van de speler wordt gereset tijdens het laden van een game, was het de norm dat je naar je HQ-garage werd geteleporteerd. Vandaag brengen we graag een kleine wijziging aan waarmee je kunt beslissen of je naar het door jou gekozen hoofdkwartier wilt teleporteren of gratis snel naar een tankstation van je keuze wilt reizen.



    Wijzigingenlijst


    Kaart

    • Toevoeging van wereldomgevingsgeluiden
    • Willekeurige verkeersdrempels

    Voertuigen

    • Eigen gasreservoirs
    • Adaptieve cruisecontrol en noodremsysteem

    Kenworth W900

    • DEF-minder brandstoftankopties geretourneerd voor bepaalde motortypes (150, 220 & 300 gal)
    • Hersteld snelheidsdisplay Cruise Control op dashboard

    Gameplay

    • Custom City Intro's voor Utah en Idaho
    • Toevoeging van geluidsrichtingsfilter
    • Prestatieverbeteringen (nacht, slecht weer, druk verkeer)

    Gebruikersinterface

    • Carrièregeschiedenis UI herontwerp
    • In-game updatelogboek
    • Economie Reset Teleport


    Geniet dus van alle nieuwe toevoegingen, maar onthoud alsjeblieft: het is slechts een open bèta, geen stabiele openbare versie - dus je kunt bugs, instabiliteit of crashes tegenkomen. Het is helemaal oké als je wilt wachten op de definitieve release. Maar als je geïnteresseerd bent om ons te helpen om daar sneller te komen, zullen we al je feedback op ons forum en je bugrapporten in deze sectie op prijs stellen.

    Bekijk onze modding-wiki voor meer informatie over mods voor de game.

    Als je wilt deelnemen aan de open bèta, kun je deze versie vinden in de public_beta-tak op Steam. De manier om er toegang toe te krijgen is als volgt: Steam-client → BIBLIOTHEEK → klik met de rechtermuisknop op American Truck Simulator → Eigenschappen → tabblad Betas → public_beta → 1.47. Geen wachtwoord vereist. Soms moet je je Steam-client opnieuw opstarten om daar de juiste branchnaam te zien.

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten