Het is even geleden sinds we voor het laatst 'Onder de Motorkap' zijn gedoken
om jullie een diepgaander inzicht te geven in het werk dat zich achter de
schermen van onze kantoren afspeelt. Vandaag delen we graag een dieper inzicht
in Aangepaste Depots! Dit is een lopend project dat zijn eerste iteratie had
in onze recent uitgebrachte
Kansas DLC
voor American Truck Simulator, dat zal blijven worden ontwikkeld voor
toekomstige updates en kaartuitbreidingen.
Terwijl we werken aan het creëren van een nieuwe kaart-DLC, creëren teamleden,
voornamelijk van de asset-teams, depots. Dit zijn prefab-types die verder
worden uitgebreid om de unieke industrieën te creëren die we kennen en zien in
het spel. Voorheen kostte het maken van deze depots behoorlijk wat tijd en
resulteerde vaak in industrieën met vergelijkbare lay-outs en laad- en
losplekken.
Met de creatie van de Kansas DLC heeft het team een nieuw functionerend
'Aangepast Depot' gecreëerd. Deze verandering stelt ons kaartteam in staat
meer aanpassingsmogelijkheden te hebben over de lay-out van het depot, zowel
visueel als qua gameplay. Dit brengt een aantal nieuwe opties met zich mee die
uiteindelijk zullen zorgen voor een realistischere en gevarieerde
gameplay-ervaring bij het bezorgen van goederen van en naar deze aangepaste
depots in het spel.
Beginnend met depots voor landbouw en veeteelt, stelt deze nieuwe technologie
ons in staat om elke gewassenboerderij in de Kansas DLC niet alleen visueel,
maar ook functioneel uniek te maken. Een van de teamleden die aan dit project
werkt, is Veronika B, een van onze Depot- en Asset-producers. We spraken met
haar om meer inzicht te krijgen in het werk dat wordt uitgevoerd en wat het
betekent voor spelers.
"We proberen met elke kaart-DLC nieuwe depotlocaties toe te voegen", vertelt
Veronika ons. "Eerder was het maken van depots een vrij ingewikkeld proces.
Elk nieuw depot had een "levenscyclus" die begon met onderzoek en vervolgens
doorging naar assetontwerpers, daarna naar QA-testen waar het vervolgens werd
teruggegeven aan de kaartontwerpers voor implementatie. We ontvangen ook hulp
van het Vehicles-team (voor nieuwe ladingen die meestal nieuwe depots
aanvullen in DLC's), assetontwerpers voor in-game bedrijfsbranding of
aanvullende assets. Sommige depots kunnen enkele maanden duren om te maken."
"In het geval van Aangepaste Depots kunnen kaartontwerpers nu het grootste
deel van het depot maken met afzonderlijke modellen en ook nieuwe
bedrijfsonderdelen aan de prefab toevoegen om verbinding te maken met ons
wegennet. De kaartontwerper wordt de belangrijkste maker en kan ook beslissen
waar chauffeurs hun ladingen moeten afleveren."
We spraken met een van onze kaartontwerpers, David F, over de verandering en
hoe hij het vond om aan de nieuwe aangepaste depots te werken. "Het is een
behoorlijke uitdaging, maar dat maakt dit deel van het kaartontwerp nog
aantrekkelijker voor mij," vertelt David ons. "Als kaartontwerper moet je
nadenken over elke mogelijkheid waar spelers naartoe kunnen gaan, evenals wat
ze daar kunnen zien en doen. Het moet ook plezierig zijn voor de speler om die
plek te navigeren en te verkennen, dus het is een behoorlijke
verantwoordelijkheid voor ons."
"Je kunt je dit project voorstellen in drie fasen. De eerste fase is het
uitvoeren van onderzoek voor elk type depot en hun onderdelen," legt David
uit, "We vinden een enorme hoeveelheid informatie over het depot. Bijvoorbeeld
met boerderijen, hoe ze eruitzien, hoe ze werken, welke ladingen erbij
betrokken zijn, enzovoort. Deze kennis is noodzakelijk, anders zou het voor
ons niet mogelijk zijn om het te bouwen! Dus ik wil een groot compliment geven
aan ons onderzoeksteam, ze doen geweldig werk."
"De tweede fase draait om het creëren van de lay-out van het depot, waar we
ons richten op parkeerplaatsen, waar spelers hun ladingen laden en lossen.
Wanneer we tevreden zijn met de lay-out, laten we ons Q&A-team het
controleren en eventuele mogelijke problemen met dat depot vinden. In deze
fase bespreken we ook met het assetteam over nieuwe modellen. De derde fase
draait om het 'mooi maken', dus we werken hard om het depot tot leven te
brengen met aangepaste modellen en assets en bereiden het depot voor op
integratie in de kaart."
"Gelukkig staat ons team er niet alleen voor bij het maken van deze nieuwe
aangepaste depots. We maken deel uit van een groot team met collega's uit
meerdere afdelingen, waar ik erg blij mee ben, want de passie van elk lid
brengt iets nieuws in deze baan waar ik van hou!"
"Tot vandaag hadden we slechts één prefab vóór de Texas DLC voor
graanelevatoren. De kaartontwerper zou het gebruiken en de omgeving creëren
zoals hij wilde, maar de kern van de locatie (het depot zelf) bleef hetzelfde
en was enigszins rigide," deelt Veronika met ons, "Maar in de Kansas DLC
kunnen spelers 6 verschillende graanelevatoren ontdekken, waarvan het
merendeel is gebaseerd op echte industriële referenties uit de werkelijke stad
waar ze zich bevinden."
Hoewel dit project nog in zijn eerste fase zit, vertelt Veronika ons dat ze in
de toekomst hopen om aangepaste depots verder te ontwikkelen. "We hebben al
plannen om een mix van rigide depots en aangepaste depots te gebruiken voor
zowel ETS2 als ATS," vertelt Veronika ons. "Ik kan niet meer delen, maar we
hebben al ideeën in ontwikkeling om kaartontwerpers te ondersteunen met
documentatie, referenties, feedback delen (van onderzoek, QA, assetteams die
normaal rigide prefabs creëren) en spelers meer unieke locaties te bieden om
vracht te vervoeren."
Deze nieuwe techniek van het creëren van aangepaste depots betekent echter
niet dat alle toekomstige depots op deze manier zullen worden gemaakt. Onze
teams selecteren zorgvuldig welke depots aangepast moeten worden gemaakt, maar
wees gerust, we hebben veel ideeën over hoe we ze het beste kunnen benutten.
We zijn ervan overtuigd dat de gemeenschap veel heeft om naar uit te kijken.
"Ik ben erg blij met het werk van kaartontwerpers, we weten dat het geen
gemakkelijke taak is," deelt Veronika met ons. "Ik wil degenen van Onderzoek,
QA, Programmeurs, Voertuigen en Assets bedanken die ons hebben geholpen om
boerderijen en graanelevatoren, laad-/lospunten te begrijpen en de scène te
vullen met unieke modellen, evenals het gebruik van onze nieuwe
bedrijfsonderdelen."
"Ik hoop dat spelers genieten van deze depots in de Kansas DLC. We kijken
ernaar uit om hopelijk in de nabije toekomst meer van hen te brengen, met
mogelijk opwindende gameplay-functies in de maak voor andere industrieën! Het
is geen gemakkelijke taak om ze te creëren, maar we kijken uit naar de
uitdaging."
We hopen binnenkort meer nieuws te brengen over de ontwikkeling van Aangepaste
Depots. Je kunt de eerste iteratie van deze depots bekijken in de recent
uitgebrachte Kansas DLC voor American Truck Simulator. Laat ons weten als je
er al naar toe hebt bezorgd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten