TruckStop Radio

    dinsdag 21 mei 2024

    Griekenland - Athene Bouwen met Aartee

    Vandaag hebben we een speciale blog voor jullie, waarin we meer willen vertellen over hoe de stad Athene wordt ontwikkeld voor de Griekenland DLC van Euro Truck Simulator 2. We interviewden onze kaartontwerper Aartee, die hard werkt om de stad in ons spel te implementeren!


    "Greece is een prachtig land, vooral qua landschap. Er zijn zoveel mooie plekken dat ik soms niet kon beslissen wat ik op de kaart moest zetten. Bovendien krijg ik niet altijd de kans om aan iets aan de kust te werken. Mijn enige spijt is dat er heel weinig monumenten uit de oudheid over zijn in Griekenland. Helaas heeft de tijd alles weggenomen, dus die kunnen we niet in onze kaart opnemen," zegt Aartee.


    Het team dat aan de Griekenland DLC werkt, bezocht het land vorig jaar om referenties te verzamelen voor hun werk, zoals je kunt lezen in deze blog. "Het onderzoek was simpel. Alles wat ik leuk vond, werd meteen vastgelegd en dan gingen we verder naar het volgende. Ik moet toegeven, de uitgestrektheid van Athene is ongelooflijk. Elke heuvel onthulde een ware wirwar van gebouwen en flats, die allemaal in elkaar overliepen alsof het één groot wit meer was. Vanaf het begin wisten we dat we een haven in Athene wilden; Piraeus is de bekendste van Griekenland, dus daar hebben we veel tijd aan besteed. Het was ook belangrijk om de locaties van de depots te achterhalen en deze op een logische manier te plaatsen," deelt Aartee met ons.


    Het team gebruikt deze materialen om de kaartuitbreiding in ons spel te modelleren. Bovendien maken ze gebruik van alle mogelijke kaartdiensten zoals Google, Mapy.cz, Yandex of Apple. "Streetview is een onmisbaar hulpmiddel. Ik gebruik ook af en toe video's van mensen die ze op internet uploaden, zoals dashcams, vlogs of 360° video's. Tijdens onze reis hebben we ook onze eigen 360° video's gemaakt, waar ik ook gebruik van maak," zegt Aartee.


    Aartee heeft al ervaring met het werken aan steden uit onze eerdere DLC's zoals Porto, Belgrado, Tarragona, Tver en Zagreb, en terwijl sommige van zijn collega's liever werkten aan de eilanden van Griekenland, wilde hij werken aan dit prachtige oude juweel. Hij deelde ook een stapsgewijze aanpak voor het creëren van een stad van deze omvang.

    "Wegen en depots zijn de hoekstenen. Het belangrijkste is om de wegen correct te verbinden en de totale omvang van de stad in kaart te brengen. Ik onderzoek ook eventuele oneffenheden in zowel hoogte als bochten en verfijn de wegen om ze mooi glad en de bochten visueel aantrekkelijk te maken. Als mapper pak ik eventuele optimalisatie meteen vanaf het begin aan, aangezien prestaties in onze steden erg belangrijk voor ons zijn. Ik probeer mijn paden en assets zo te plannen dat individuele uitzichten van elkaar gescheiden zijn en geen assets laden die op dat moment voor de speler niet relevant zijn. Een deel van mijn proces is ook het afbakenen van industriële, commerciële en residentiële zones. Elke stad heeft zo'n structuur, dus dat mag hier niet worden over het hoofd gezien. De rest van het mappingwerk bestaat uit het toevoegen van steeds meer details, wat ook het leukste deel is," zegt hij.


    Het modelleren van een stad van deze omvang kan tot zes maanden duren en op dit moment is Athene voor ongeveer 75% klaar. Zoals Aartee zegt, worden de steden eerst gedaan en daarna hun omgeving. Hij vertelt ons ook hoe we de steden moeten aanpassen voor ons spel en waar we van de realiteit moeten afwijken.

    "Vooral in zichtbaarheid. Er moet ergens een grens zijn. Ook, als er een verkeerssituatie is die vervelend zou zijn voor de gameplay, passen we die een beetje aan om de speler niet onnodig te irriteren. Wat de keuze van locaties betreft, sluiten we soms onze ogen voor de realiteit en laten we vrachtwagens rijden waar ze normaal niet kunnen, gewoon omdat de locatie leuk is om doorheen te rijden. Een laatste ding dat ik wil opmerken, is onze schaal. Hoewel we graag steden creëren, kunnen we locaties niet uitrekken, want alles heeft zijn tol in ruimte, tijd en optimalisaties."


    Aartee deelde ook een voorproefje van hoe de hoofdstad van Griekenland eruit zal zien in Euro Truck Simulator 2. "Hoewel het misschien niet direct lijkt, is Athene een zeer industriële stad met veel chemische fabrieken en logistieke zones. Er is zeker geen gebrek aan zeezichten, en je kunt je ook verheugen op smallere wegen. Ondanks dat het een grote stad is, zul je ook de prachtige omliggende natuur ervaren. Athene fungeert ook als een soort doorgang, dus we hebben veel grote kruispunten nodig. Net als in het echt zullen er ook enkele herkenningspunten in onze stad zijn, zoals enkele historische gebouwen of de haven van Piraeus, waar ik echt naar uitkijk om te bouwen. Er zijn verschillende marmergroeven verspreid rond Athene, dus we moesten er minstens één opnemen."

    En wat denkt Aartee dat spelers het leukst zullen vinden aan Athene? "Er zal één locatie in de stad zijn waar je alles kunt zien. Die plek heeft een ongelooflijke hoeveelheid werk gekost om te creëren en ik hoop dat ze het leuk zullen vinden."


    We kunnen niet wachten om jullie meer te laten zien over deze aankomende kaartuitbreiding terwijl deze verder wordt ontwikkeld. Blijf verbonden met ons en alle laatste informatie via onze sociale mediakanalen, volg ons op X/Twitter, Instagram, Facebook en TikTok. Als je uitkijkt naar trucken in deze kaartuitbreiding, voeg dan de Griekenland DLC toe aan je Steam-wenslijst!


    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten