TruckStop Radio

    donderdag 13 juni 2024

    Onder de Motorkap: JCB Uitrusting Bundel

    Met de recente release van het JCB Equipment Pack voor Euro Truck Simulator 2 en American Truck Simulator wilden we de kans grijpen om te praten met een van de drijvende krachten achter deze nieuwe en unieke toevoeging. In de blog 'Onder de Motorkap' van vandaag spraken we met George, Art Leader van Voertuigen, die heeft geholpen om deze DLC tot leven te brengen.



    Bekend om hun innovatie en betrouwbaarheid, bevat het JCB Equipment Pack 10 verschillende merkgebonden constructie- en landbouwmachines uit de JCB-lijn, die bestuurders kunnen vervoeren en leveren over de virtuele wegen van Europa en Amerika. Dus wat was de inspiratie achter het creëren van deze DLC?


    "Op dat moment werd het project aan mij toevertrouwd, omdat ik de meeste ervaring had in ons team. Ik nam het aanbod met enthousiasme en nederigheid aan, en nu, achteraf gezien, moet ik zeggen dat het werken met iedereen die betrokken was een dagelijkse vreugde was die voortduurt. We zijn niet langer alleen maar een stel enthousiastelingen, maar vooral één grote familie die als een team werkt om voor deze creatie te zorgen die we samen hebben gemaakt."


    Wat was jouw rol bij het creëren van het JCB Equipment Pack? We vroegen het George om erachter te komen. "Midden 2023, na een onderbreking van drie jaar, keerde ik terug naar SCS als senior 3D-artiest. Ik had meer dan 7 jaar bij SCS gewerkt voordat ik wegging, dus er was geen noodzaak om werkprocessen en technologieën vanaf nul te leren. De mensen bij SCS hebben in die tijd veel vooruitgang geboekt en hebben veel werk verricht om de outputkwaliteit, tools en workflows te verbeteren. Mijn eerste toegewezen taak was de JCB FASTRAC 4220 Icon-lading. Ik werd er meteen verliefd op omdat het een racer onder de tractoren is."


    Hoeveel mensen waren er betrokken bij de creatie van deze DLC? "Op dat moment werkten er 2 artiesten aan JCB en geleidelijk sloten anderen, waaronder ikzelf, zich aan. In totaal bestond ons team van 3D-grafische artiesten uit asset makers Dino Čičak, Luboš Gregor, en Serhii Trystan, en voor cabineaccessoires Wolfka. En natuurlijk waren er veel anderen betrokken, van productie tot onderzoek, QA en marketing. In de loop der tijd groeide het project en daarmee ook de behoefte aan grotere controle en optimalisatie van de productie."


    Hoe lang duurde het om deze DLC te maken en welke ladingen waren het leukst en/of het meest uitdagend om te creëren? "Na bijna een jaar van hard werken, koesteren, afstemmen en optimaliseren van elke machine of speelgoed, kregen we groen licht. Het eindproduct werd op alle niveaus goedgekeurd! We zijn verheugd dat er veel interesse is voor JCB-content in beide spellen."

    Met zo'n uitgebreid catalogus, hoe hebben jullie besloten welke JCB-uitrusting en -machines op te nemen? "Referentiematerialen kunnen niet worden verwaarloosd, waarvan de kwaliteit het resultaat weerspiegelt. Deze werden geleverd in de vorm van CAD-modellen rechtstreeks van JCB, die ook een voorkeursselectie van machines opstelden die we wederzijds overeenkwamen."


    George legt verder uit: "Ons spel vereist ook gebalanceerde en interessante inhoud in dit opzicht. Wat de CAD-bestanden betreft, zijn ze voornamelijk bedoeld voor de productie van echte machines, met miljoenen polygonen en zijn nutteloos voor het spel zelf. In ons geval dienden ze alleen als sjabloon. Deze gedetailleerde sjablonen moesten worden aangevuld met fotogrammetrie, eenvoudig gezegd een technologie voor het verwerken van honderden walkaround-foto's, waarvan een 3D-model wordt gemaakt met behulp van gespecialiseerde software. Vergeleken met een CAD-sjabloon biedt zo'n model een extra informatieniveau, zoals het echte oppervlak en de kleuren van materialen. En je kunt gemakkelijk controleren hoe een echt object er in een echte omgeving uitziet. Dit pakket aan referenties was een genoegen om mee te werken."

    Heb jij of een van de teamleden de machines persoonlijk kunnen zien? "Dankzij dit konden we de prachtige en in sommige gevallen gigantische machines van dichtbij leren kennen. In dit geval gaat een grote dank uit naar de Tsjechische bedrijven TERRAMET en PEKASS (constructie- en landbouwmachines), die dit fotogrammetrieproces voor ons mogelijk maakten."


    Waren er uitdagingen en hoe hebben jullie die overwonnen? "JCB is een wereldwijd erkende, toonaangevende fabrikant van constructie- en landbouwmachines. Daarom moest er veel meer moeite worden gedaan om aan de strenge eisen van JCB te voldoen, evenals een grotere focus op detail en kwaliteit van het vakmanschap. Gelukkig heeft SCS al veel ervaring op dit gebied."

    "We houden van hoeveel detail er in elke machine en cabineaccessoire is gestoken, was dat een belangrijk aspect voor het team?" SCS Software is een game studio met meer dan 25 jaar ervaring in de game-ontwikkeling. In die tijd heeft het een reputatie opgebouwd, bewezen door een sterke fanbasis. Daarom is ons streven om nog steeds interessante inhoud aan te bieden, ongeacht de complexiteit van dit proces. Maar zoals altijd draait alles om mensen, en ik kan met een gerust geweten zeggen dat ik altijd volledig heb kunnen vertrouwen op elk teamlid, ongeacht hun eerdere ervaring". George gaat verder: "De teamleden hebben ofwel al ervaring of willen deze gewoon behalen. Beide varianten zijn voldoende voor succes. De rest draait om een positieve houding, communicatie en teamgeest. We hebben allemaal evenveel bijgedragen en van elkaar geleerd. Wat overigens het leuke is aan ons werk, om ideeën en trucs met elkaar te delen en zo professioneel vooruit te gaan."


    "In dit geval was het nodig om de lat wat hoger te leggen en ons precies te richten op de realiteit van het ontwerp, terwijl we onze optimalisatiestandaarden handhaafden. Simpel gezegd, de modellen zijn op hetzelfde niveau als andere vergelijkbare ladingassets in het spel qua geometrische complexiteit en textuurgrootte, met het enige verschil dat we meer tijd hebben besteed aan individuele aspecten - om detail te krijgen waar het gerechtvaardigd is, het polijsten van individuele curves of het unificeren van textuurdetails en kleuren alsof deze allemaal het werk van één persoon waren. Dus er was behoefte aan meer nadenken over het delen van onze workflow en knowhow over de hele DLC."


    "Ik geloof dat DLC's met deze focus de weg voor ons zullen openen naar andere soortgelijke projecten in de toekomst. Er is dus zeker iets om naar uit te kijken."

    Als je het nog niet hebt gedaan, bekijk dan zeker de JCB Equipment Pack Bundle, die bestuurders de mogelijkheid biedt om te transporteren in zowel ETS2 als ATS tegen een gereduceerde prijs! Klik hier voor de speciale bundelpagina op de Steam Store. Als je deze geweldige toevoeging al bezit en ervan geniet, overweeg dan ook om een positieve recensie achter te laten. We hopen dat je genoten hebt van deze Onder de Motorkap kijk op deze DLC, laat ons weten als je graag over specifieke onderwerpen wilt lezen in de toekomst! Tot die tijd, blijf trucken.



    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten