TruckStop Radio

    dinsdag 14 november 2023

    Czech & Slovak Games Week 2023

    Vandaag markeert het begin van Czech & Slovak Games Week, een jaarlijks evenement dat de games viert die zijn gemaakt door studio's gevestigd in de landen van Tsjechië en Slowakije. Onze studio bestaat al meer dan 25 jaar en heeft de grote groei van de lokale game-industrie meegemaakt. In onze bescheiden beginjaren waren er minder dan honderd mensen die professioneel games maakten in onze landen. Tegenwoordig verdienen meer dan 2.000 mensen in de regio hun brood met het maken van games en hebben ze een behoorlijke impact op de wereldwijde gaming-scene. Wat een reis is het geweest!


    We zijn misschien niet de oudste studio, maar we zijn trots om deel uit te maken van deze groei vanaf de vroege jaren, en we zijn vereerd om tijdens deze weeklange viering samen te werken met zoveel fantastische en creatieve studio's.

    Veel van de deelnemende games zullen hun viering vieren door coole kortingen aan te bieden op Steam en andere platforms waar spelers ze kunnen vinden. Helaas hebben we onlangs onze beschikbare kortingsruimte gebruikt bij de lancering van de West Balkans DLC, en we zullen alleen in staat zijn om een promotieverkoop te doen rond de lancering van de Kansas DLC (knipoog knipoog). Toch wilden we op Steam op de een of andere manier de CZ & SK Games Week ondersteunen en mensen die de uitgebreide selectie van lokaal geproduceerde games verkennen, een koopje bieden om onze titels uit te proberen; Of om bij te blijven, voor het geval ze al een van onze vlaggenschip-trucksimulators bezitten, maar op zoek waren naar een excuus om de andere te proberen. We hebben een werkende oplossing gevonden op Steam - een speciale bundel kan wel eens precies zijn wat nodig is! We realiseren ons dat de meeste van onze lezers waarschijnlijk onze games van binnen en van buiten kennen, maar het kan nog steeds een goede manier zijn om onze fanbase uit te breiden.

    [Bekijk hier de Czech & Slovak Games Week-bundel]

    Een onderdeel van Czech & Slovak Games Week dat altijd opvalt, is het unieke en prachtige artwork dat ermee gepaard gaat. Anna Voříšková, een van onze getalenteerde 2D-artiesten, blijft de belangrijkste drijvende kracht achter de creatie van deze prachtige ontwerpen. We spraken met haar om meer te weten te komen over het proces van het maken van artwork voor zo'n evenement.

    "Dit is het vierde jaar dat ik vrijwillig artwork maak voor het evenement, en ik heb het gevoel dat ik mezelf elk jaar blijf uitdagen op het gebied van visie en compositie van de kunst." Annie legt uit: "Het is altijd mijn taak om alles te ontwerpen, van begin tot eind, wat een zeer uitdagende taak is en een enorme verantwoordelijkheid, maar om het voltooide resultaat te zien, het evenement te zien draaien, is zo'n belonend gevoel. Ik ben erg trots op wat we samen hebben bereikt, samen met mijn teamgenoten bij GDACZ."


    "Het thema dat ik heb gekozen voor het evenement van dit jaar is 'samenzijn'. Tsjechië en Slowakije hebben een zeer warme relatie, en ik wilde dat in het artwork vertegenwoordigen. De twee personages - een Tsjechisch meisje en een Slowaakse jongen - spelen samen een platformspel om een gemeenschappelijk doel te bereiken, terwijl ze knabbelen aan enkele populaire lokale snacks. Het platformspel zelf toont ook verschillende bezienswaardigheden uit zowel Tsjechië als Slowakije. Ik wilde echt dat het artwork ook een educatieve impact heeft - het vertelt je een beetje over de cultuur van beide landen."

    "Het ontwerpen van de omslag kostte ongeveer 30 uur, inclusief ontwerp, schetsen, omlijnen, inkleuren en polijsten. De details en schone, ingewikkelde lijnen zijn voornamelijk verantwoordelijk. Ik heb het meeste van het werk gedaan op mijn iPad, die ik graag meeneem naar cafés voor een beetje afwisseling van omgeving. En nee, ik wil echt niet nadenken over de kosten van al die grote Starbucks-koffies die ik moest consumeren om het voor elkaar te krijgen!"

    We zijn trots op het werk dat Anna in haar vrije tijd doet voor dit speciale evenement! Czech & Slovak Games Week vindt plaats tussen 13 en 20 november en biedt tal van kortingen voor lokaal gemaakte games op verschillende platforms, samen met digitale evenementen en online streams. We raden je aan het zelf te bekijken! Je kunt de Czech & Slovak Games Week Steam-pagina hier vinden.

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten