We hebben nieuws voor onze #BestCommunityEver! Vandaag introduceren we de Experimentele Bèta voor de aankomende 1.50 update van Euro Truck Simulator 2. Waarom noemen we onze aankomende bèta experimenteel? We willen de verwachtingen meteen duidelijk maken. Deze keer starten we het bètacyclus vanaf een vrij vroeg stadium. Het niveau van afwerking en stabiliteit is niet hetzelfde als bij onze gebruikelijke Open Bèta's. We geloven in transparantie met onze gemeenschap, en we moeten ook veel feedback verzamelen in een vroeg stadium om te begrijpen hoe goed de functies presteren. Daarom bieden we deze Experimentele Bèta aan als voorloper van de Open Bèta, om je een glimp te geven van wat er komen gaat terwijl we erkennen dat het nog steeds grotendeels een werk in uitvoering is.
Achter de schermen werkt ons team hard aan interne projecten en releases, allemaal gepland voor versie 1.50 van onze games. Ondanks onze beste inspanningen ondergaan bepaalde aspecten van de update nog steeds verfijning. We weten echter hoe belangrijk het is om onze gemeenschap bij het ontwikkelingsproces te betrekken, daarom stellen we deze inhoud nu beschikbaar in zijn huidige staat. Jouw feedback in deze fase is onschatbaar terwijl we streven naar de optimale ervaring.
Met de Experimentele Bèta nodigen we onze toegewijde spelers uit om ons te helpen finetunen, testen en feedback te geven. Jouw input zal ons helpen bij het identificeren en aanpakken van eventuele problemen of onvolkomenheden voor de Open Bèta en uiteindelijk de volledige versie 1.50-release. Het is vermeldenswaard dat deze bèta instabiliteit kan veroorzaken op bepaalde gebieden van het spel. Voor degenen die een meer gepolijste ervaring zoeken, raden we aan te wachten op de volgende Open Bèta of de release van de volledige versie.
We zijn zeer toegewijd om hoogwaardige updates te leveren. In de komende dagen zullen we doorgaan met debuggen en alles finaliseren wat komt met ETS2 met de 1.50 update. Jouw geduld en steun tijdens deze fase worden zeer op prijs gesteld terwijl we werken naar een naadloze overgang naar het volgende hoofdstuk van Euro Truck Simulator 2. Laten we zonder verder oponthoud ingaan op wat je kunt verwachten van versie 1.50.
Veranderingen Renderer - (nog steeds gebaseerd op DirectX 11 API voor nu)
We werken consequent aan het verbeteren van ons renderingsysteem. Dit is de laatste tijd een belangrijk aandachtspunt geweest, hoewel het even zal duren voordat het voltooid is. Tot die tijd kun je extra inhoud en verbeteringen verwachten in versie 1.50, waaronder:
- Een nieuwe functie is toegevoegd - TAA, of Temporal Anti-Aliasing, die zich onderscheidt van andere anti-aliasing technieken, die gericht zijn op het gladstrijken van afbeeldingen om kartelranden of flikkering te verminderen via rendering met hogere resolutie. In plaats daarvan gebruikt TAA de tijdslijn, met name eerdere frames, om kleurwaarden te berekenen alsof ze afkomstig zijn van een hogere resolutie, wat een gladder resultaat oplevert.
- Veranderingen in gecascadeerde schaduwen: soepele overgang bij het mengen tussen cascades, gladdere en beter gestabiliseerde schaduwranden.
- Zachte deeltjes: deeltjes en lichtflitsen vervagen geleidelijk wanneer ze in de buurt van geometrie komen, waardoor harde intersecties worden geëlimineerd voor een meer naadloze visuele ervaring.
- Verlichte/geschaduwde rook: rookdeeltjes met verbeterd volumegevoel en schaduwing van zonlicht, wat zorgt voor een realistischere en meeslepende sfeer.
- Verre schaduwen: altijd aanwezige schaduwen van verre grote objecten zoals fabriekshallen, wolkenkrabbers en wegviaducten, met de mogelijkheid om ze uit te schakelen in het optiemenu.
- Geoptimaliseerde lichtberekening: dynamische lichten worden in één keer geëvalueerd, bekend als gegroepeerde verlichting, wat de prestaties verbetert in nachtscènes.
Gebruikersinterface Rework
We introduceren aanzienlijke UI-updates om de interactie van spelers te verbeteren en meer functies te accommoderen. De herontwerp omarmt een plattere, minimalistische vormgeving met tooltips en gelaagde navigatie, waardoor gemakkelijkere toegankelijkheid wordt gegarandeerd. Voor de meeste UI-schermen zijn de zichtbare veranderingen slechts een evolutie van de vorige look, hoewel er functioneel veel werk is gestoken in het comfortabeler maken ervan met een gamepad of een stuurwiel, waardoor minder tijd nodig is om naar een toetsenbord te reiken. De grootste verandering is het herontwerp van het startscherm, een nieuwe Statusbalk bovenop veel verschillende UI-schermen, de Quick Menu-snelkoppelingen, nieuwe lettertypen, pictogrammen en nog veel meer. Het resultaat zou een duidelijker beeld moeten zijn op 2K- en 4K-resoluties, waarbij alle veranderingen bijdragen aan een gestroomlijnde game-ervaring. We hebben een aparte, meer gedetailleerde blog gepland over dit onderwerp in de nabije toekomst, dus blijf op de hoogte.
Zwitserland Rework
Het langverwachte project Zwitserland Rework maakt zijn debuut in de aankomende 1.50-versie van Euro Truck Simulator 2. Je kunt uitkijken naar een volledige herontwerp van Zwitserland, inclusief de belangrijkste steden zoals Genève, Bern en Zürich. Naast deze verbeteringen is de economie fijn afgestemd om de realiteit te weerspiegelen, met toevoegingen zoals een chocoladefabriekdepot.
Maar dat is nog niet alles - het wegennet krijgt ook aanzienlijke upgrades. Bereid je voor om te navigeren door de nieuw toegevoegde delen van de A9-snelweg en de uitdagende N19-weg. Bovendien, om aan de langgekoesterde wens van veel truckers te voldoen, belooft de A40/E25-route van Genève naar Aosta, Italië, een opwindende reis onder de majestueuze Mont Blanc. Je kunt de trailer voor dit project hieronder bekijken of alle blogs over de herwerking hier vinden!
Het team achter het enorme Zwitserland Rework is al betrokken bij een ander herwerkingsproject; we houden echter alle aanvullende details voorlopig voor onszelf.
Duitsland Rework - Rijn
Voor de 1.50-versie hebben we het Rijngebied herwerkt als onderdeel van het Duitsland Rework-project. In totaal zijn vier steden volledig herbouwd - Dortmund, Keulen, Düsseldorf en Duisburg. We hebben niet alleen de steden vernieuwd, maar ook hun omgeving, dus dit hele gebied is vanaf de grond opnieuw bedacht. We hebben ook een deel van de Autobahn 3 van Keulen naar Frankfurt toegevoegd.
Je kunt meer te weten komen over dit herwerkingsproject in meer detail in deze blog gewijd aan de steden in dit gebied of een andere blog over industrie en kruispunten in dit deel van Duitsland. Dit is zeker niet de laatste keer dat je zult horen over het Duitsland herwerkingsproject, aangezien het team al aan een ander deel van het land werkt!
Scania Demonstratiecentrum
Het Scania Demonstratiecentrum in Södertälje, Zweden, dat we in samenwerking met Scania hebben ontwikkeld, zal zijn debuut maken in versie 1.50. Deze faciliteit is opgericht in 1995 en heeft meerdere doeleinden in het echte leven. Voornamelijk gebruikt Scania het om hun voertuigen, zowel vrachtwagens als bussen, te demonstreren. De faciliteit ontvangt elk jaar tot 14 duizend bezoekers, variërend van universiteiten tot ingenieurs, en biedt ook chauffeurs met een categorie B-rijbewijs de mogelijkheid om Scania-voertuigen uit te proberen.
In-game krijgen spelers de kans om het nauwkeurig gereproduceerde testcircuit te berijden, met asfalt-, bos- en grindwegen, die diverse terreinuitdagingen bieden. Dit in-game circuit is een exacte replica van het echte circuit op een schaal van 1:1. Onthoud dat je de Scandinavië DLC moet bezitten om het Scania Demonstratiecentrum te kunnen bezoeken.
Wielton Trailer Pack DLC Update
In samenwerking met Wielton Trailers introduceren we de nieuwe Container Master trailer serie in de Wielton Trailer Pack DLC. Met een superlichtgewicht en duurzaam chassis biedt deze update twee lengtes voor extra veelzijdigheid.
De eerste is de Wielton Container Master NS3 P20 SL TANK, die 8305mm (27ft) lang is en speciaal is gemaakt voor het veilig vervoeren van Chemische Tank Containers (ADR). De tweede lengte die we introduceren is de Wielton Container Master NS3 P40 SL, die is ontworpen voor het vervoer van een 40ft-container of 2x20ft-containers. Beide van deze trailers zullen ook een reeks opties beschikbaar hebben. Je kunt er hier meer over lezen.
Opties Tooltips
Als je de muis over elke instellingsoptie plaatst, wordt nuttige informatie weergegeven, inclusief uitleg over wat de opties doen. Je begrijpt nu moeiteloos het doel van elke aanpasbare optie in de instellingen, waardoor je gemakkelijk je ervaring kunt finetunen.
Lane Assistant
Na het implementeren van verschillende rijhulpsystemen was het ontwikkelen van rijstrookassistentie de volgende stap voor ons. Dit systeem is ingewikkelder omdat het goed moet werken met de verschillende manieren waarop mensen hun voertuigen besturen. Het goed laten werken met stuurwielen met force feedback was bijzonder belangrijk, hoewel het uitdagend was vanwege mogelijke problemen zoals controle-krachtfeedback-lussen en andere details.
Bovendien heeft de rijstrookassistent verschillende modi, elk met verschillende doeleinden, waardoor het ingewikkelder wordt. Nu kunnen vrachtwagenchauffeurs er gewoon van genieten om het samen met adaptieve cruisecontrol in te schakelen, waardoor de vrachtwagen meer van het rijden kan overnemen.
Wijzigingenlijst
Kaart
- Herziening Zwitserland
- Herziening Duitsland - Rijngebied
Voertuigen
- MAN TGX Facelift
- Functie voor rijstrookassistentie toegevoegd
- Wielton Trailer Pack DLC Update
UI
- Aanzienlijke UI-ontwerpaanpassing (herontwerp van startscherm, aanhoudende statusbalk, snelmenu, nieuwe lettertypen, pictogrammen en meer)
- Instellingenopties tonen informatie over wat ze doen
Visueel
- Verbeteringen in het rendersysteem
- Functie voor Temporal Anti-Aliasing toegevoegd
- Updates voor gecascadeerde schaduwen
- Zachte deeltjes
- Verlichte/geschaduwde rook
- Verre schaduwen
- Geoptimaliseerde lichtberekening
- Frameratelimiter toegevoegd
Geluid
- Rem piepgeluiden toegevoegd
Geniet dus van al deze nieuwe toevoegingen, maar onthoud: het is slechts een experimentele bèta, nog geen open bèta of zelfs een stabiele publieke versie, dus je kunt bugs, instabiliteit of crashes tegenkomen. Het is helemaal prima als je wilt wachten op de open bèta of de uiteindelijke release. Maar als je geïnteresseerd bent om ons te helpen er sneller te komen, zullen we al je feedback op ons forum en je bugrapporten in het toegewijde gedeelte waarderen.
Raadpleeg onze modding wiki voor details met betrekking tot mods voor het spel.
Als je wilt deelnemen aan de experimentele bèta, kun je deze versie vinden in de public_beta-tak op Steam. De manier om er toegang toe te krijgen, is als volgt: Steam-client → BIBLIOTHEEK → klik met de rechtermuisknop op Euro Truck Simulator 2 → Eigenschappen → Tabblad Bèta's → public_beta → 1.50. Er is geen wachtwoord vereist. Soms moet je je Steam-client opnieuw starten om de juiste taknaam daar te zien. Bovendien is de 1.50 Experimentele Bèta momenteel niet beschikbaar voor Mac OS-gebruikers, maar wordt verwacht binnenkort te worden uitgebracht voor het platform.
Bedankt voor je voortdurende toewijding en feedback. We geloven dat de Experimentele Bèta een waardevolle opstap zal zijn naar de Open Bèta en een uitzonderlijke versie 1.50. Vergeet niet om verbonden te blijven met ons en alle laatste informatie via onze socialemediakanalen, zorg ervoor dat je ons volgt op X/Twitter, Instagram, Facebook en TikTok. Veel vrachtwagenplezier!
(English)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten