Vandaag introduceren we iets wat een beetje anders is: de Experimentele Beta voor de aankomende 1.50-update van American Truck Simulator. Waarom noemen we onze aankomende beta experimenteel? We willen de verwachtingen vanaf het begin goed beheren. Deze keer beginnen we de beta-cyclus vanaf een vrij vroeg stadium. Het niveau van afwerking en stabiliteit is niet hetzelfde als bij onze gebruikelijke Open Betas. We geloven in transparantie met onze gemeenschap en we moeten ook veel feedback verzamelen in een vroeg stadium om te begrijpen hoe goed de functies presteren. Daarom bieden we deze Experimentele Beta aan als voorloper van de Open Beta, zodat je een idee krijgt van wat er komen gaat, terwijl we erkennen dat het nog steeds grotendeels een werk in uitvoering is.
Achter de schermen is ons team hard aan het werk met interne projecten en releases, allemaal gepland voor versie 1.50 van onze spellen. Ondanks onze beste inspanningen ondergaan bepaalde aspecten van de update nog steeds verfijning. We erkennen echter het belang van het betrekken van onze gemeenschap bij het ontwikkelingsproces, vandaar dat we deze inhoud in zijn huidige staat beschikbaar maken voor jou. Jouw feedback tijdens deze fase is onschatbaar, omdat we echt de best mogelijke ervaring willen leveren.
Met de Experimentele Beta nodigen we onze toegewijde spelers uit om ons te helpen bij het fijner afstellen, testen en feedback geven. Jouw input helpt ons bij het identificeren en aanpakken van eventuele problemen of onvolkomenheden voor de Open Beta en uiteindelijk de volledige versie 1.50-release. Het is echter belangrijk op te merken dat deze beta instabiliteit in bepaalde gebieden kan veroorzaken. Als je de voorkeur geeft aan een meer gepolijste ervaring, raden we aan te wachten op de verdere Open Beta-release.
Wees gerust, onze toewijding om hoogwaardige updates te leveren blijft onverminderd. In de komende dagen zullen we doorgaan met debuggen en alles finaliseren wat naar ATS komt met de 1.50-update. Jouw geduld en steun tijdens deze fase worden zeer op prijs gesteld terwijl we werken aan een naadloze overgang naar het volgende hoofdstuk van American Truck Simulator. Nu, zonder verdere vertraging, laten we eens kijken naar wat je kunt verwachten van versie 1.50.
Wijzigingen in de Renderer - (nog steeds gebaseerd op DirectX 11 API voor nu)
We werken voortdurend aan het verbeteren van ons renderingsysteem. Het is de laatste tijd een belangrijk aandachtspunt geweest, hoewel het wat tijd zal kosten om te voltooien. Tot die tijd kun je extra inhoud en verbeteringen verwachten in versie 1.50, waaronder:
- Een nieuwe functie is toegevoegd - TAA, of Temporal Anti-Aliasing, die zich onderscheidt van andere anti-aliasing technieken, die tot doel hebben afbeeldingen glad te strijken om gekartelde randen of flikkering te verminderen door renderen met hogere resolutie. In plaats daarvan maakt TAA gebruik van de tijdslijn, met name vorige frames, om kleurwaarden te berekenen alsof ze afkomstig zijn van een hogere resolutie, met een gladdere resultaat.
- Cascaded shadow-veranderingen: Vloeiende overgang bij het mengen tussen cascades, zachtere en beter gestabiliseerde schaduwranden.
- Zachte deeltjes: Deeltjes en lichtflitsen vervagen geleidelijk wanneer ze dicht bij geometrie komen, waardoor harde intersecties worden geëlimineerd voor een naadlozere visuele ervaring.
- Verlichte/schaduwrijke rook: Rookdeeltjes met verbeterde volumewaarneming en schaduw van zonlicht, waardoor een realistischer en meeslepender sfeer ontstaat.
- Verre schaduwen: Altijd aanwezige schaduwen van verre grote objecten zoals fabriekshallen, wolkenkrabbers en wegviaducten, met de optie om ze uit te schakelen in het optiemenu.
- Geoptimaliseerde lichtberekening: Dynamische lichten worden in één keer geëvalueerd, bekend als gegroepeerde verlichting, waardoor prestaties worden verbeterd in nachtscènes.
Gebruikersinterface Rework
We introduceren aanzienlijke UI-updates om de speler interactie te verbeteren en meer functies mogelijk te maken. Het herontwerp omvat een vlakker, minimalistischer ontwerp met tooltips en gelaagde navigatie, waardoor gemakkelijker toegankelijkheid wordt gegarandeerd. Voor de meeste UI-schermen zijn de zichtbare veranderingen slechts een evolutie van de vorige look, hoewel functioneel veel werk is geïnvesteerd om ze comfortabeler te laten werken met een gamepad of een stuurwiel, waardoor minder tijd nodig is om naar een toetsenbord te grijpen. De grootste verandering is het herontwerp van het startscherm, een nieuwe statusbalk bovenop veel verschillende UI-schermen, de snelmenu-snelkoppelingen, nieuwe lettertypen, pictogrammen en nog veel meer. Het resultaat zou een duidelijker beeld moeten zijn op 2K- en 4K-resoluties, waarbij alle veranderingen bijdragen aan een meer gestroomlijnde game-ervaring. We zijn van plan om in de nabije toekomst een aparte, meer gedetailleerde blog over dit onderwerp te hebben, dus blijf op de hoogte.
California Rework - Fase 3
De langverwachte derde fase van het California-herontwerp is gericht op centraal Californië. Zes steden in dit gebied hebben een volledig herontwerp ondergaan: San Francisco, Oakland, Stockton, Santa Cruz, Huron en Fresno. We hebben ook twee gloednieuwe steden toegevoegd; San Jose en Modesto, die Oakdale in ons spel zullen vervangen.
Alle wegen in het gebied hebben een complete revisie gekregen, inclusief belangrijke routes zoals CA-1, US-101, I-5, CA-99, US-395 en meer. Het prachtige Yosemite National Park heeft ook significante verbeteringen ondergaan als onderdeel van deze update! Je kunt onze trailer voor deze fase van het California-herontwerp hieronder bekijken.
International LT S13 & International LoneStar
De International LT krijgt een vernieuwd interieur- en exterieuropties, en de LoneStar krijgt een vernieuwd interieur. Het exterieur van de International LT wordt aanzienlijk verbeterd met nieuwe functies, aanpasbare opties en aanpassingen aan bestaande onderdelen, waaronder de toevoeging van het S13-model met zijn geïntegreerde aandrijflijn. Extra accessoires zoals nieuwe chassis-verlengstukken, bumper- en grille-opties, FlowBelow-verlengstukken, dodehoekdetectoren en een kortere dagcabine-chassis zijn geïntroduceerd.
De interieurs van beide trucks hebben ook een volledige revisie ondergaan met nieuwe modellen, bijgewerkte texturen, aanpasbare interieurenkasten en functionerende cabinefysica, waarmee een zeer gevraagde functie wordt vervuld. Blijf op de hoogte voor meer updates, omdat we van plan zijn om in de toekomst een aparte blog over dit onderwerp te hebben.
Opties Tooltips
Wanneer je de muis plaatst over elke instellingsoptie, wordt nu handige informatie weergegeven, inclusief uitleg over wat de opties doen. Je zult nu moeiteloos het doel van elke aanpasbare optie in de instellingen begrijpen, waardoor je je ervaring gemakkelijk kunt verfijnen.
Lane Assistant
Na het implementeren van verschillende bestuurdersassistentiefuncties, was het ontwikkelen van rijstrookassistentie de volgende stap voor ons. Dit systeem is ingewikkelder omdat het goed moet werken met verschillende manieren waarop mensen hun voertuigen besturen. Het goed laten werken met stuurwielen met force feedback was bijzonder belangrijk, ook al was het uitdagend vanwege mogelijke problemen zoals controle-kracht-feedback loops en andere details.
Bovendien beschikt de rijstrookassistent over verschillende modi, elk met verschillende doelen, waardoor het ingewikkelder wordt. Nu kunnen vrachtwagenchauffeurs er eenvoudig van genieten door het samen met adaptieve cruisecontrol in te schakelen, waardoor de vrachtwagen meer van het rijden kan doen.
Wijzigingslogboek
Kaart
- California Rework - Fase 3
Voertuigen
- International LT S13
- International LoneStar (interieur) en LT (exterieur en interieur) herontwerp
- Rijstrookassistentie toegevoegd
UI
- Aanzienlijke UI-designupdate (herontwerp van startscherm, permanente statusbalk, snelmenu, nieuwe lettertypen, pictogrammen en meer)
- Instellingsopties tonen informatie over wat ze doen
Visueel
- Verbeteringen in het renderingsysteem
- Temporal Anti-Aliasing-functie toegevoegd
- Cascaded shadow-updates
- Zachte deeltjes
- Verlichte/schaduwrijke rook
- Verre schaduwen
- Geoptimaliseerde lichtberekening
- Framesnelheidsbegrenzer toegevoegd
Geluid
- Rem piepgeluiden toegevoegd
Dus, geniet van al deze nieuwe toevoegingen, maar onthoud: het is slechts een experimentele beta, nog geen open beta of zelfs een stabiele publieke versie, dus je kunt bugs, instabiliteit of crashes tegenkomen. Het is helemaal prima als je wilt wachten op de open beta of de definitieve release. Maar als je geïnteresseerd bent om ons te helpen er sneller te komen, zullen we al je feedback op ons forum en je bugrapporten in het toegewezen gedeelte waarderen.
Controleer onze modding-wiki voor details met betrekking tot mods voor het spel.
Als je wilt deelnemen aan de experimentele beta, kun je deze versie vinden in de public_beta-tak op Steam. De manier om er toegang toe te krijgen, is als volgt: Steam-client → BIBLIOTHEEK → klik met de rechtermuisknop op American Truck Simulator → Eigenschappen → tabblad Betas → public_beta → 1.50. Er is geen wachtwoord vereist. Soms moet je je Steam-client opnieuw starten om de juiste taknaam daar te zien. Bovendien is de 1.50 Experimentele Beta momenteel niet beschikbaar voor Mac OS-gebruikers, maar wordt verwacht dat deze in de nabije toekomst voor het platform wordt uitgebracht.
Dus, aan onze gemeenschap, bedankt voor jullie voortdurende toewijding en feedback. Laten we samen de Experimentele Beta een waardevolle opstap maken naar de Open Beta en een uitzonderlijke versie 1.50. Vergeet niet om verbonden te blijven met ons en alle laatste informatie via onze sociale-mediakanalen, zorg ervoor dat je ons volgt op X/Twitter, Instagram, Facebook en TikTok. Fijne rit!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten