TruckStop Radio

    maandag 1 juli 2024

    Onder de Motorkap: Update voor de International LT & LoneStar

    Met de 1.50-update voor American Truck Simulator hebben we de International LT en International LoneStar bijgewerkt. Nu, enkele weken later, brengen we je een interview met Andi, onze 3D Grafisch Ontwerper, die de hoofdverantwoordelijke was voor deze prachtige redesign!



    Voor de International LT hebben we nieuwe functies en aanpasbare opties toegevoegd aan geselecteerde delen van de truck, maar ook oudere delen aangepast en verfijnd, en de basisgeometrie van de truck herwerkt. De grootste upgrade was de toevoeging van de S13 Integrated Powertrain, inclusief een nieuwe motor, de T14 transmissie, en nieuwe accessoires zoals nieuwe chassisverlengers, bumper- en grilleopties, FlowBelow-schorten, een APU, blindehoekdetectoren, en een compleet nieuw korter dagcabine-chassis.

    Beide trucks ondergingen ook een volledige interieurrevisie met bijgewerkte texturen en interieurmaterialen, nieuwe aanpasbare interieurkasten en functionerende cabinefysica.


    “Oorspronkelijk was de taak om de LT een facelift te geven met de S13-upgrade - nieuwe exterieuraccessoires en motoropties. Echter, tijdens het voorproductieproces waren we niet tevreden met de algehele kwaliteit van het model, vooral in vergelijking met de huidige norm voor het maken van trucks. Het interieur was vooral onvoldoende, dus besloten we meer tijd te besteden aan de LT en LoneStar, wat betekende dat we delen van het interieur en exterieur opnieuw moesten modelleren, evenals het maken van geheel nieuwe texturen,” zegt Andi.


    Het herontwerpen van deze twee trucks was voornamelijk een soloproject van Andi, hoewel hij, zoals hij zegt, de steun had van zijn collega's.

    “Ik was verantwoordelijk voor het modelleren van nieuwe onderdelen, het textureren ervan en het integreren van alles in onze game-engine. Oscar hielp ons met het verkrijgen van referentiegegevens in de vorm van CAD-bestanden, Mark hielp me met het dubbelchecken van de accessoire-opties, en onze QA-afdeling zorgde ervoor dat alles klaar was voor de release. Mijn teamleider Jarda hielp me gedurende het hele project, hij hield toezicht en gaf feedback waar nodig. We kregen ook wat hulp van onze afdeling schilderwerk, die de oude schilderingen moest herexporteren om te passen bij de bijgewerkte UV's na de facelift, evenals het maken van een nieuwe aangepaste schildering voor het S13-pakket,” deelt Andi met ons.


    Het project begon in april 2023 en werd afgerond in de winter, waarna het werd uitgebracht met de 1.50-update in mei. “Het is game-ontwikkeling, dus obstakels en problemen zijn te verwachten. Tijdens de zomer werd het project op pauze gezet omdat we enkele essentiële referentiegegevens misten. Maar over het algemeen ging het erg goed en ik heb enorm genoten van het werken aan deze facelift. De reactie van de community liet ons zien dat we goed werk hebben geleverd met dit project, vooral de update van het interieur,” vertelt Andi ons.


    Wat vond Andi het leukst aan het werken aan dit project? “Voor mij was het zeker het modelleren van de nieuwe stalen bumper en de nieuwe S13-grille, ze waren behoorlijk uitdagend maar ik houd echt van het modelleren van zulke complexe gebogen vormen. De interieurvernieuwing was ook erg leuk om aan te werken, omdat ik Substance Designer kon gebruiken om nieuwe tegelbare texturen te maken, wat een heel aangename ervaring was. Het was pure vreugde om het interieur in de loop van de tijd te zien veranderen tot wat het nu is,” zegt hij.


    Aan de andere kant was het integreren van alles in de engine het meest uitdagende deel. “Vooral bij een truck zoals deze, die al een paar jaar in het spel zit, moest ik extreem voorzichtig zijn met wat ik veranderde, anders konden we de opgeslagen spelbestanden van spelers beschadigen. Elke wijziging aan een bestaand onderdeel vereiste extra werk om een opslagpatch te maken. Er was een probleem met de logica van de cabine-afleider die ik had veranderd, wat te problematisch bleek om op te lossen, dus moest het worden teruggedraaid. Dit zijn onvermijdelijke dingen bij het werken in game-ontwikkeling, en ze goed navigeren is altijd een uitdaging,” zegt Andi.


    Andi is een grote fan van de vernieuwde look van de International LT, dus dit project was echt voor hem gemaakt. “Ik hou van de slanke en sportieve look van de LT. Mijn favoriete configuratie is de Skyrise-cabine met de S13-grille, S13-geschilderde bumper, geschilderde zijschorten met de nieuwe afdekkingen, nieuwe dakverlenger, en alles geschilderd in fel geel,” vertelde hij ons.


    We willen onze vrienden bij International Trucks bedanken die ons alle referentiegegevens hebben verstrekt. We hopen dat je tot nu toe hebt genoten van het rijden met deze vernieuwde trucks! Als je ze leuk vindt, deel dan zeker wat screenshots met ons op onze sociale media (X/Twitter, Instagram, Facebook en TikTok), we willen ze echt zien!


    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten